Monday, December 27, 2010

Ciptaan yang menarik!

Sebagai salah satu objektif saya, iaitu memberitau apa2 ciptaan yang menarik ke dalam blog saya. Ini merupakan beberapa ciptaan yang saya rasa hendak share dengan korang:

Filtering straw

Aqua Safe
Life straw


Straw2 ni boleh digunakan di mana2 lopak air dan terus minum air dari situ tanpa risau akan taun dan sebagainya (bagus di tempat yang kurang dan memerlukan air bersih mcm kat Afrika / India atau padang pasir dan etc. Tapi jgn cuba kat tempat loji lak! Tu dah takde keje dah namanye...)



Smartpen



Pen ni telah di bubuh cip pintar dimana ia bukan sekadar menulis. Malah ia boleh digunakan untuk me-record suara dan record juga apa yg awak dah tulis kat kertas ke dalam memorinyer sendiri. Tekan link kat bawah untuk gi ke web video iklan nyer...
Smartpen


Smart TrashCan

Trashcan


Tong Sampah Pintar ni pandai membersihkan diri dari kuman, jadi jikalau ibu2 tgh memasak dan buang sisa2 makanan ke dalam nye... ia dapat menghilangkan bau dan ia juga contamination free. Selamat untuk kanak2.



Setakat itu saje ciptaan2 yg berinovasi dan juga menarik. Mungkin akan datang saya akan bagitau ciptaan2 yang lain...

Sekarang saya dah masuk Intership kat MedicLink System SDN BHD kat MMU Cyberjaya. Baru start. ^_^ (Ni pun guna komputer ofis - jahatnyer saya)

Takderlah... Gurau je :-P

No comments:

Post a Comment