Monday, November 15, 2010

Made in Malaysia?!

Buat masa ni, saya ada nampak satu produk Malaysia pensel warna - tak bgtau jenama apa)
yang harga nya mahal sikit lah, masa saya guna kaler pensel tu, ia cepat patah, sekali saya pun pinjam lah kaler pensel kakak sulung saya, penselnya kuat. Kakak saya kata dia dah lama beli pensel tu, bertahan sejak beberapa tahun yg lepas lagi. Dia juga kata dia beli kaler pensel tu yg jenama yg sama dgn pensel yg saya beli tu kat luar negara.

Tapi yg kelakarnya apabila saya tgk kaler pensel tu made in Malayasia...
Knp produk yg di eksport berkualiti, padahal kat negara sendiri dijual mahal tapi tak tahan...

Mengapa tidak menjual di dalam dan luar negara sama2 produk yg berkualiti?

Mungkin saya silap, tapi saya cuma mengeluarkan pendapat saya.

2 comments:

  1. konon nak jaga imej malaysia la tu kot...padahal rakyat malaysia sdiri dpt yg low quality nye...kereta proton yg dieksport pun lebih berkualiti drpd yg dijual kat dlm negara...haih~

    ReplyDelete